Evaluering

Evaluering af deltagernes egne projekter

Runde fra grupperne. (Se iøvrigt deltagerne projektskabeloner)

Pelle og Kim: Indretning af rum - har fået 30.000 dkk til at indrette et innovativt rum. Målrettet til Young Enterprise elever.

Maiken, Mogens, Kim, Kenneth: Har set på lokaler. Brainstorm og observationer har resulteret i en ønkeseddel. Mogens har talt igennem med leder. Forskellige slags siddeinstrumenter, bagsmækken af en bil fx.

Maiken: Får malet og borde, whiteboard, braistomingsfaciliteter, gruppeborde
Gode råd til indretning: Små borde er ofte bedre end store = flexibilitet. Hjul under tunge møbler.
God ide at tage eleverne med på råd ved indretningen af lokalet.

EUC NVS, Lone: Adminstrativ projektstyring. Man kan kopiere Selandia, som bruger et årshjul til at styre deres projekter. Projektstyringsværktøj skal kunne indeholde rum til forandring

Helle og Sarah: Projektet er ikke kommet så langt endnu pga. forskellige forviklinger.

Fodterapeutskolen: Projektbeskrivelse på hvordan man får balenceret det innovative miljø inde på skolen med virkeligheden udenfor.

Lykke Frederiksen: Har lavet aftaler med afdelingslederne omkring fastholdelse.

Når virkeligheden rammer: Hvordan får man det mindset som vi har skabt herinde i projekt Innovationsagenter.

Deltagernes evaluering af projektet

Overordnet har hovedparten af deltagerne været tilfredse med projektets indhold og forløb. Der har været stor tilfredshed med processen omkring deltagernes egne projekter, og den værdi der er blevet skabt herigennem. Arbejdet på tværs af skolerne har været givende. Alle deltagerne har ønsket at bevare kontakten til hinanden. Til dette formål er der blevet oprettet en gruppe i LinkedIn. Klik her for at deltage.

Det har imidlertid også været svært for mange at anvende innovationsteknikkerne på egne skoler. Dels fordi hverdagen hurtigt rammer én, når man kommer tilbage, dels fordi flere ikke har følt sig godt nok klædt på med de tre kursusdage. Der har været behov for mere tid fordybelse omkring det innovative og det entreprenante rum.

Endelig gav flere udtryk for at de godt ville have været klældt bedre på i forhold til hvad projektet gik ud på, og at deres rolle som innovationsagenter fra starten kunne have været klarere formuleret.

I forbindelse med projektets afslutning er der blevet lavet en rapport, hvor man kan finde uddybende evaluering. Den kan hentes her.